söndag 25 januari 2009

A nigt in Copenhagen

Igår åkte jag, Lina, Olof och Theresa in till Köpenhamn, vi var där vid sex tiden och konserten skulle inte börja förrän åtta så vi satte oss på en pub som heter Obelix i Vesterbro, Olof sa att det området var som Stockholms söder så det lät bra. Snygg bartender hade dem också ;) Det var mycket Australien igår av någon anledning?

Efter Obelix gick vi mot Forum där konserten skulle vara, det blev några stopp på vägen för att gå in i små affärer och handla "färddricka".

Forum hade jag varit på en gång innan när jag var liten och såg på Spice Girls men då upplevde jag inte det alls som det såg ut igår. Det första vi ser när vi kommer in är halva Landskrona som också skulle se Oasis. Trevligt och mindre trevligt... Snacka om att du tröttar ut mig.

Lite efter nio började dem spela och om jag ska vara ärlig så kände jag typ till två, tre låtar och den enda låten jag kunde hela texten på var "Wonderwall" haha, men dem spelar bra musik så jag tyckte det var trevligt ändå.

Oasis sjunger jäkligt bra live men jag tycker inte dem är bra liveartister. Dem sjöng sina låtar och så några ytterst få ord emellan åt. Men samtidigt är ju deras image ascool.

Efter konserten virrade vi runder och försökte hitta Olof's kompis Krille, vi lyckades till slut och då gick vi till en pub i "Estergade" (ingen aning hur det stavas). Efter det gick vi vidare och man fick helt klart se en annan del av Köpenhamn än bara det gamla vanliga ströget. Älskar verkligen Köpenhamn. Helt klart en stad jag hade kunnat tänka mig att bo i.

Vi avslutade kvällen i "Köttabyn"(något i den stilen). Tänk er typ industriområde i mindre variant i centrala Köpenhamn. Där låg några klubbar. Dem hade i princip bara gjort om en lagerlokal lite till en klubb. Något sådant hade aldrig funkat här och säkerligen inte gått igenom heller för den delen. Men det är så sjukt kul att få uppleva lite nytt och inte bara det man brukar gå till.

Vid tre tiden satt vi på Mcdonalds och käkade och sedan tog vi tåget till Malmö, vi skippade köpa tågbiljett och vissa var mer stirriga än andra över att vi skulle få betala en massa böter. Men vi hade ju en plan och vi låtsades sova hela vägen till Malmö för att slippa betala. Och visst lyckades vi med det. Lite spänning i livet behövs! Väl framme i Malmö tog vi en taxi hem till lilla, trygga Landskrona och vid sex tiden imorse kröp jag ner i en varm säng.

Tyvärr hade ingen kamera med sig så jag kan inte bjuda på några smarriga bilder från igår.

Inga kommentarer: