söndag 11 januari 2009

What to do? What to do?

Min kväll har spenderats med fideli, godis och Changeling. Har blivit en riktig filmnörd. Även den otroligt bra, hemskt att den är verklighetsbaserad dock.
Just nu sitter jag och tröstäter det sista godiset jag har kvar i min påse. Har ont i hjärtat och magen av diverse saker. Vet inte vad jag ska ta mig till. Vill bara att dem tusen stenarna ska frigöras från mitt hjärta så att allt kan känns lugnt och fridfullt igen.
Nä, jag har inte kärat ner mig, detta är av andra orsaker. Jag vet varken ut eller in med mig själv. Det som innan kännts så självklart känns inte längre lika självklart. Kan inte någon bara säga, Emelie detta är rätt, detta är fel, det ska du göra och det ska du verkligen inte göra.
Magkänslan brukar jag kunna lita på men just nu vet jag inte vad den håller på med, för den finns inte där längre, nu när jag verkligen skulle behöva den.

Inga kommentarer: