söndag 11 januari 2009

Vi är alla olika och tur är väl det ?

Har som sagt precis sett Vicky.Cristina.Barcelona. Underbart bra film men som ger en en massa tankeställare. 
Allt jag vet är vad jag inte vill, varför är det så självklart? Varför kan man inte bara vara veta vad man vill och sedan nöja sig?
Något jag verkligen inte kan föreställa mig är en kontorsman, nybyggt hus man tagit massa lån till, 9-5 jobb, barn, hund och allt där till. 
I min värld finns inte det, med det sagt menar jag verkligen inte att det är något fel att leva ett sådant" liv", det jag vill få fram är att jag själv inte kan se mig i ett sådant "liv". Frågan är då vad jag skulle kunna föreställa mig och känna tillfreds med i mitt liv? Inte för att jag känner mig redo för något av det ovan, nu menar jag så klart hur jag ser mig själv i framtiden.
Jag känner mig aldrig tillfreds, är jag någonstans vill jag till ett annat ställe, kan inte missa något, vill uppleva allt innan jag binder mig till något över huvudtaget. Det skulle vara så himla befriande att någon gång känna sig nöjd och inte tänka att det kanske finns bättre. 

Det roliga är att jag förmodligen kommer bli den person som jag beskrivit som jag inte kan se mig som. En sak är säker, vilket liv jag än lever när jag blir äldre så ska jag vara lycklig och inte vara rädd för leva det liv jag vill. No matter what. Den inställningen har jag lärt mig av min mamma fast att hon nog inte vet om det. Därför, som jag känner nu i mitt hejåhåtonårsliv, ska jag inte gifta mig, skaffa barn eller något liknande för då vet jag att jag inte kan såra någon utom mig själv och bara göra precis vad som faller mig in. Alla känner vi olika och det är så jag känner nu i denna tid av mitt liv. Vissa tycker kanske det låter tragiskt, andra inte... För mig låter det underbart.
Men som sagt, förmodligen är det jag som sitter där med tre ungar om 10 år och får detta kastat i huvudet för att jag har skrivit som jag gjort, men så länge jag är lycklig med det så är det bra.
 
Livet är oförutsägbart och visst är det det som gör livet spännande och värt att leva? 
Nu har jag delat med mig tillräckligt av mina flummiga tankar för detta året så nu säger vi God Natt :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är bara bäst emelie :)

Anonym sa...

haha way ?